В закладі дошкільної освіти здійснюється корекційно-відновлювальний процес в двох спеціальних групах для дітей з порушеннями мовлення середнього та старшого дошкільного віку та в спеціальній групі для дітей із затримкою психічного розвитку середнього дошкільного віку.

До спеціальних груп з порушеннями мовлення зараховуються діти, які мають тяжкі мовленнєві розлади: ринолалію, заїкуватість, фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення при збереженому слусі та інтелекті.

У групи для дітей з тяжкими мовленнєвими порушеннями зараховуються діти:

з 2-х років (ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення мовлення, алалія, афазія, дизартрія);

з 4-х років(фонетико-фонематичне недорозвинення, дислалія).

Тривалість перебування дітей з порушеннями мовлення встановлюється інклюзивно-ресурсним центром в залежності від рівня та ступеня мовленнєвого порушення: із загальним недорозвитком мвлення та заїкуватістю - від зарахування до початку шкільного навчання;

із фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення - до 1 року.

У разі необхідності тривалість перебування може бути продовжено місцевими органами управління освітою з урахуванням висновку інклюзивно-ресурсного центру.

Не зараховуються у спеціальні групи з порушеннями мовлення діти, які мають виражені порушення слуху, зору; розумово відсталі; з психопатоподібною поведінкою, хворі на епілепсію, шизофренію;  з тяжкими порушеннями опорно-рухового апарату, які самостійно не пересуваються і потребують особливого догляду.

До спеціальних груп для дітей із затримкою психічного розвитку зараховуються діти з 3-річного віку, в яких виявлено затримку психічного розвитку різного походження: церебрально-органічного генезу (як правило резидуальногго характеру у вигляді залишкових явищ інфекцій, травм, інтоксикацій нервової системи або генетичних вад розвитку); по типу конституційного (гармонійного) психічного і психофізичного інфантилізму; соматогенного походження з явищами стійкої соматичної астенії, соматогенної інфантилізаії; психогенного походження з явищами патологічного розвитку особистості за невротичним типом, психогенної інфантилізації; внаслідок інших причин.

Затримка псиихічного розвитку може бути у поєднанні з явищами емоційно-вольової незрілості, церебрастеничними синдромами, психомоторною розгальмованістю, затримкою фізичного розвиткуабо загальною соматичною слабкістю легкого ступеня.

 До закладів (груп) цього типу направляються діти із затримкою психічного розвитку церебрально-органічного походження та інших клінічних форм, що ускладнені енцефалопатичною симптоматикою без виражених сенсорних порушень (слух, зір)та загальних протипоказань.

Не зараховуються до дошкільних навчальних закладів (груп) для дітей із затримкою психічного розвитку діти з: розумовою відсталістю, епілептичним, шизофренічним недоумством у гострому стані; вираженими порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату; важкими мовними порушеннями; психопатією та психоподібними станами; судомними пароксизмами; стійким енурезом, енкопрезом; хронічними захворюваннями серцево-судинної системи, органів дихання, травлення у стані загострення і декомпенсації.